שייט באירלנד בים האירי

מתחשק לכם לארגן טיול שיט אבל בא לכם משהו מיוחד. לא עוד שייט בגונדולה ענקית בוונציה, כשכל העוברים והשבים מצלמים אתכם מכל כיוון כאילו הייתם יצירות אמנות. בא לכם משהו חדש, מפעים, שאף אחד עוד לא באמת גילה. מוכנים? הנה זה בא – שייט באירלנד בים האירי.

הים האירי – יש כזה דבר בכלל?

לא הרבה יודעים על הים הקסום שחוצץ בין אירלנד לבריטניה. הים האירי, שבמרכזו נמצא האי מאן, הוא ים המתחבר דרך תעלת סנט ג'ורג' ודרך התעלה הצפונית אל האוקיינוס האטלנטי. הים האירי התחיל למעשה את דרכו בתור אגם מים מתוקים. אמנם עם סיומו של עידן הקרח שגרר אחריו עלייה של מפלס מי הים, מי שהיה אז אגם הוצף על ידי המים של האוקיינוס האטלנטי. מאז הוא למעשה מהווה חלק ממנו.

מבחינה כלכלית מהווה הים האירי מוקד בעל חשיבות ומשמעות רבה. הוא משמש כאיזור שיט ותחבורה וכן ניתן לדוג בו. בנוסף, מהווה הים האירי אזור ליצור אנרגיה, באמצעות ניצול הרוח שבו. הים האירי, שמחבר בין בריטניה לאירלנד כאמור, מאפשר תנועה בהיקף עצום של כ-12 מיליון נוסעים בשנה וכן העברה של כ-17 מגטון סחורה.

הים האירי

שייט באירלנד בים האירי

שייט באירלנד בים האירי לעיתים עומד כטיול בפני עצמו, ולפעמים הוא מצטרף לטיול באירלנד. באמצעות שייט באירלנד בים האירי, תוכלו לשלב בין טיול לאירלנד לבין טיול בבריטניה, ותוכלו גם רק להתמקד באחת מהן.

השייט באירלנד בים האירי מתאפשר ביציאה מהעיר דבלין או מאיזור צפון אירלנד. אחד היעדים העיקריים בשייט באירלנד בים האירי הוא ההגעה לאי מאן.

האי מאן – שייט באירלנד בים האירי

האי מאן, שנמצא בדיוק במרכז בין בריטניה לאירלנד, הוא אי ששטחו כ-570 קמ"ר. אוכלסייתו מונה למעלה מ-85,000 איש והם דוברי השפה האנגלית. רק חלק קטן מהתושבים דוברי השפה המאניצ, שהולכת ונכחדת עם השנים.

האי מציע אטרקציות רבות כמו ביקור בעיר הבירה – דגלס, בה מתגוררים רוב תושבי האי מאן. בדגלס תוכלו להנות ממוזיאונים, מסעדות ומחוף ים משגע.

באי נמצא גם פורט ארין ובו חוף חולי ונעים, כנסייה ומוזיאונים, ובעיר פיל שוכנת טירה ענקית שבה תוכלו לבקר, והיא מהווה אחד ממוקדי התיירות המגוונים שיש לאי להציע.

רמזי גם היא עיר בולטת באי מאן שכדאי לבקר בה, ולהנות ממגרשי באולינג למשחק, גנים ירוקים ואגם.

זהירות, המים קרים!

בהגעה לאי מאן תוכלו להתרחץ באחד מחופי הים שבמקום, אך שימו לב – הכניסה למים תלווה בטמפרטורות נמוכות ביותר, היות והים נמצא באיזור הצפוני של כדור הארץ.

לסיכום, שייט באירלנד בים האירי מביא איתו אטרקציות מגוונות שיכולות להתאים לכל סוגי הטיולים. בין אם בחרתם לנסוע עם בן או בת הזוג ובין אם לטיול משפחתי, מדובר בשייט מיוחד ביותר, עם חופים יפהפיים ואתרי תיירות רבים. והיי, אל תשכחו לשתות איזו בירה אירית לפני שתחזרו לארץ. תהנו!

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו