איפה הצ'יפס הכי טעים באמסטרדם

אין מי שלא מכיר אותו ואוהב לאכול אותו, הוא נמצא כמעט בכל מסעדה כתוספת או כמנה העיקרית. מכינים אותו בעיקר מתפוחי אדמה ולפעמים גם מבטטה. ניחשתם נכון, מדובר בצ'יפס. הצ'יפס המוכר במגוון שמות ברחבי העולם כמו הצ'יפס או הפרנץ' פרייז המוכרים לכולנו המגיעים מהאנגלית, הפריטיס בצרפתית, הפטאט בהולנדית, הפריט / הפריטן בהולנדית / בפלמית או הטוגנים בעברית. הם כולם מונחים שונים לתפוחי אדמה מטוגנים חתוכים דק.

מאיפה הגיע הצ'יפס ?

הדעות חלוקות בנוגע למקום היווצרו של הצ'יפס הראשון שנוצר. מצד אחד הדעה הרווחת היא שהצרפתים הם אלו שהמציאו לראשונה את הצ'יפס ועל כן הוא קרוי כיום בהרבה מקומות בעולם כ"פרנץ' פרייז". אך הבלגים מספרים כי העניים נהגו להכין במהלך החורף תפוחי אדמה מטוגנים במקום דגים שנהגו לטגן כאשר עוד היה ניתן לדוג את הדגים לפני שהאגם קפא.

מצד שני, ישנן עדויות בספרי בישול צרפתיים כי נעשה שימוש בתפוחי אדמה מטוגנים אפילו לפני כן ומכאן הייחוס של הצ'יפס לצרפת ברחבי העולם. כמובן שהדעות ככל הנראה יישארו חלוקות מכיוון שלא ניתן להוכיח טענות אלו. מן הסתם תפוחי אדמה הם אוכל שהיה נפוץ בקרב חקלאים ועניים ורק עם השנים הפך למאכל הנמצא בכל בית ובכל מעמד.

כיום אפשר למצוא צ'יפס בכל מקום בעולם, הוא נמכר כתוספת צד הכרחית למנת ההמבורגר, חלקנו גם אוהבים אותו לצד מנת החומוס ואפילו כמנה בפני עצמה. עסקים רבים בעולם החליטו לאמץ את האהבה הרבה הקיימת לתפוחי האדמה המטוגנים ופתחו עסק המוכר צ'יפס במגוון קונספטים שונים ורובם נמכרים בתוך אריזות קונוס נוחות במיוחד.

הצ'יפס הכי טעים באמסטרדם

איפה אפשר למצוא הצ'יפס הכי טעים באמסטרדם ?

באמסטרדם היום ניתן למצוא מספר גדול בתי עסק המתמחים במכירה של צ'יפס בקונספטים שונים, המתרבים בצורה חדה. המקומיים ומאות אלפי התיירים הפוקדים את אמסטרדם כמידי שנה מעריכים את האיכות הטובה של תפוחי אדמה והרטבים הנלווים להם, שלא תמיד בהכרח קשורים לרעיון שמאחורי הצ'יפס אלה. ישנן דעות חלוקות בנוגע לאיזה צ'יפס או הטוב ביותר מבין כל האופציות הקיימות באמסטרדם, אבל הנה הנבחרים ביותר:

Grizzl 

גריזל מגישים את הצ'יפס כמו שהוא אמור להיות: טרי, בטיגון מושלם ופריכיות שמשאירה טעם של עוד. בגריזל מאמינים כי על הצ'יפס להיות מעוד באחריות ובכבוד רב ללקוחות כך שכל ביס יעניק לכם חגיגה על השפתיים. לגריזל גם רטבים בסיסיים לצ'יפס תוצרת בית.

כתובת: ((Gelderlandplein 9A (Amsterdam-Zuid).

 

Vleminckx de Sausmeester (בתרגום חופשי: וולמינקס מאסטר הרוטב)

אומנם הגודל של החנות הוא צנוע במעט אך אל תתנו לנתון זה להטעות אתכם הצ'יפס שלהם בין הטובים בעולם, עשוי בסגנון בלגי מאז שנות החמישים. מקום זה מפורסם (אפשר לנחש לפי השם) במגוון הרטבים השונים לבחירה במקום. למעשה, קיימים 25 סוגים שונים של רטבים תוצרת ביתית ובין היתר גם רטבים על בסיס קארי. אם אין ברירה אז אין ברירה, נצטרך לחזור 25 פעמים כדי לנסות את כולם.

Vleminckx de Sausmeester, Voetboogstraat 33 (Amsterdam-Centrum)

Manneken Pis – כל מי שמגיע לבקר באמסטרדם יכול, ככל הנראה לאתר את הקהל מרחוק בדוכן האגדי של Manneken Pis  הפופולרי בקרב אמסטרדם ותיירים כאחד. ב Manneken Pis, נמכר צ'יפס העשוי מתפוחי אדמה מובחרים שהופכים לצ'יפס בתהליך טיגון מוקפד ומבוקר. החנות פתוחה עד שעות הלילה המאוחרות, ומציעה 20 רטבים שיגרמו לכם ללקק את האצבעות בין ביס לביס, כולל רוטב 'העשבים' יוצא הדופן. עבור אלו הרעבים במיוחד ניתן להזמין קונוס צ'יפס גדול שנקרא האובליקס. בתאבון!

אז קשה להחליט מה הוא הצ'יפס הטעים ביותר באמסטרדם. אין ברירה, כנראה שתצטרכו לבקר בעצמכם ברחובות המרהיבים של אחת הערים המתויירות ביותר בעולם ורק אז תדעו להחליט בעצמכם איפה אפשר למצוא את הצ'יפס הטוב ביותר באמסטרדם.

 

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו