ליהנות מטיול בנגב מבלי להשתכר – טיפים לקראת טיול בארץ

מי מאיתנו לא טייל ברחבי ישראל, ובאופן ספציפי באיזור דרום הארץ והנגב החמים, ונהנה ממשקה אלכוהולי קר וצונן, כמו בירה?! הרי, זהו דבר מתבקש כחלק מהטיול עצמו ומהאווירה, בין אם מדובר בטיול עם חברים או בטיול משפחתי.

לכאורה, אין שום דבר מזיק בכוס בירה או משקה אחר, אולם בטיול צריך גם לנהוג, ואנו מודעים לסכנות הגלומות בשילוב של אלכוהול ונהיגה.

במאמר שלפניכם נדון במספר טיפים לקראת טיול בארץ מבלי להשתכר ולהסתכן.

 

רגע, למה זה מסוכן?

נלך צעד אחורה ונדגיש את המסר החשוב בדבר הסכנה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. נהיגה בשכרות הינה דבר מסוכן ביותר אשר רודף את החברה הישראלית ואת התרבות המערבית ככלל.

אלכוהול הפך לחלק מרכזי בתרבות הפנאי והבילוי בקרב אנשים רבים, ושילוב שלו יחד עם פעולות נוספות כמו נהיגה, מהווה סכנה אדירה גם ליושבי הרכב והנהג שנמצא תחת השפעת אלכוהול וגם של הולכי הרגל והנהגים שבסביבתו.

אלכוהול משפיע בצורה ישירה על התנהגות הנהג בכביש – הוא מאריך את זמן התגובה של הנהג, את הקשב והריכוז שלו, את חדות הפעולות ועוד תחומים אחרים.

 

טיפ ראשון – קבעו מיהו הנהג התורן

אין מה לעשות, ככל הנראה הטיפ הנ"ל הינו נכון לכל סיטואציה של נהיגה בשכרות; עליכם לקבוע נהג תורן! אלכוהול הוא אף פעם לא המטרה בטיול, הוא רק משקה, כלי שעשוי לסייע לאנשים ליהנות. במסגרת המטרה לשמה התכנסנו – הטיול – אין סיבה להתאכזב או להתבאס שאינך שותה. אפשר ליהנות גם בלי זה.

הנהג התורן יהיה זה שלא ישתה אלכוהול וידאג שהנסיעה ברכב תהיה בטוחה ככל שניתן. אל תתפשרו על כך!

 

טיפ שני – שתו המון מים

במיוחד בכל מה שקשור בטיולים, ובטח שבטיולים בדרום הארץ ובנגב שהם איזורים שטופי שמש וחמים במיוחד ברוב תקופות השנה, תחושת הצימאון הנוצרת היא גדולה מאוד, ואף יותר מזה, תחושת הרוויה המתאפשרת משתיית בירה משלימה את הצימאון. אולם, אין לבלבל בין הצימאון לבין הרצון לצרוך אלכוהול.

ניתן לצמצם את תחושת הצימאון בשתייה מרובה של מים ולהרוות את הגוף בשתייה של מים ככל שמתעוררת תחושת צימאון. כך, תוכלו להתגבר על הרצון לצרוך אלכוהול ככל שאתם הנהגים התורנים.

 

טיפ שלישי – בררו על חלופות של תחבורה ציבורית

אין מה לעשות, לעיתים ייתכנו מצבים שבהם הנהג התורן שתה (בחוסר אחריות).

כולם עומדים בפני הדילמה – האם אני פיכח מספיק או לא בשביל לנהוג.

אל תתפתו לעלות על ההגה.

עוד במועד תכנון הטיול, בררו מהן אפשרויות התחבורה הציבורית העומדות לפניכם – קווי אוטובוסים, מוניות, ולעיתים ישנם שאטלים של רשות הטבע והגנים או של האתרים השונים.

כך, אם תתכנו מראש, תוכלו באופן מיידי למצוא חלופה הרבה יותר טובה מאשר נהיגה בשכרות.

 

כביש באמצע הנגב

 

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו