אמסטרדם – כל מה ששווה לעשות בבירת הולנד

אמסטרדם היא יעד שמתאים לכולם – לצעירים אחרי הצבא, לסטודנטים, לזוגות, רווקים, רווקות ולמשפחות. אמסטרדם הפכה ליעד מבוקש מזה שנים רבות, הן בזכות הקופי שופס שפוקדים אותה, הצ'יפס המפורסם שניתן להשיג בכל פינה, הדונאטס והקינוחים המדהימים, הרחובות היפים, הנסיעה באופניים, המוזיאונים, החלונות האדומים ועוד. מה שבטוח, זה שאמסטרדם זו עיר מגוונת שלא מפסיקה להפתיע. 

 

אז מה שווה לעשות באמסטרדם?

כיכר דאם

כיכר דאם היא הכיכר המרכזית באמסטרדם ומהווה נקודת מוצא תיירותית לאטרקציות השונות בעיר. היות והיא מרכזית כל כך, כשאתם מחפשים מקום לינה כדאי לחפש מקום בקרבתה וכך תיהיו בטוחים שאתם במרכז העניינים.

בכיכר דאם יש את בית הכלבו המפואר "דה ביאנקורף", אם תעלו לקומה העליונה תוכלו להנות מתצפית על העיר ללא תשלום. בנוסף, בקומה יש מסעדה שבאופן מפתיע אינה יקרה ואפילו בשירות עצמי. כך תוכלו להנות מאוכל במחיר סביר, עם נוף לכל העיר.

 

אדם לוק אאוט

תצפית נוספת וחוויתית לא פחות, היא המרפסת "אדם לוק אאוט", שנמצאת ליד התחנה המרכזית (ניתן לקחת בחינם מעבורת מהתחנה למרפסת). המרפסת מציעה מספר אטרקציות: ראשית, יש בה מסעדה מסתובבת, והאטרקציה הידועה ביותר – הנדנדה הכי גבוהה באירופה, אשר תוך כדי התנדנדות תחוו את הנוף של אמסטרדם נשקף ב – 360 מעלות. זו ללא ספק חוויה בלתי נשכחת וכדאי להזמין כרטיסים לנדנדה מראש.

סירה בנהר

 

שייט בתעלות

אחד הדברים הכי מדהימים באמסטרדם אלו התעלות היפות שיש בה. משכך, אחת האטרקציות הפופולאריות באמסטרדם היא שייט בתעלות. הליכה לגדות הנהר, חציית גשרים וצפייה בסירות החולפות אינה דומה לחוויה שנצפית מתוך הסירה עצמה. כדי לשוט בתעלות יש כמה אופציות שתוחלו לבחור ביניהן, אחת היא לשכור סירה באופן עצמאי ולשוט להן שמתשחק לכם. השנייה, היא שייט מאורגן שמציעות חברות שונות בעיר. יש אפילו חברות שלקחו את השייט צעד אחד קדימה ושדרגו אותו עם ארוחת ערב חגיגית, פיצות ועוד.

 

רובע החלונות האדומים

לא נראה לי יש מישהו ששמע על אמסטרדם ולא שמע על רובע החלונות האדומים. הרובע ידוע בשל החלונות הרבים הנמצאים בו כאשר בכל חלון עומדת אישה המציעה שירותי מין. שמו של הרובע ניתן לו לאור ביטוי שהומצא בכלל בארצות הברית לפני שנים רבות שמטרתו לתאר איזורים שיש בהם זנות. כשאזורים הוגדרו שכאלו, הם סומנו באור אדום שיזהיר את הנכנסים אליו.

רובע החלונות האדומים הפך עם השנים לאטרקציית חובה למטיילים באמסטרדם, ועל כך ניתן להעלות ביקורת לאור החפצת הנשים הרבה הגלומה בו. התיירים הרבים הולכים לאורך החלונות האדומים ומסתכלים על הנשים השונות מציעות את גופן, כאשר ישר עולה המחשבה – האם הן רוצות להיות שם? וכנראה שהתשובה תהיה שלילית לכך. מנגד, החלונות האדומים מגלמים רצון דווקא לשמור על הזכויות של העוסקות בזנות על ידי מיסוד המקצוע, אך מעלה שאלות רבות הלכה למעשה על אופי חייהן של נשים וחופש הבחירה שלהן.

בקיצור, הרובע הוא שנוי במחלוקת. מה שבטוח, לפני שאתם מבקרים בחלונות האדומים, חשבו עם עצמכם האם אתם מאמינים בביקור כזה.

 

 טיול מחוץ לעיר – חיטהורן (מחיר מומלץ)

את האטרקציות של אמסטרדם ניתן למצות בכמה ימים בודדים. לכן, אל תשללו את האפשרות של טיול מחוץ לגבולות העיר. טיול מומלץ שכזה הוא טיול לחיטהורן, המכונה גם "וונציה של הצפון". זמן הנסיעה הוא בערך כשעה וחצי מאסמטרדם, אך לחלוטין שווה את זה. חיטהורן זו עיירה קטנה וירוקה, הבתים המיוחדים בה נמצאים על מעין איים, מוקפים בירוק ופרחים. כמובן, הכינוי לא הודבק סתם ובעיירה יש תעלות ואגמים כך שכלי התחבורה היחיד בתוכלו להשתמש בו הוא סירה. בעיירה תוכלו להשכיר סירה, לטייל לאן שמתחשק לכם ולהנות מהנוף והשקט. כמו כן, יש גם שייט מודרך שאורך בערך כשעה. בקרבת התעלה הראשית, תמצאו בתי קפה ומסעדות טובות, ואפילו כמה מוזיאונים.

ניתן לצאת לטיול בחיטהורן עם מדריך פרטי שיארגן לכם טיול מאורגן עם הסעה מאמסטרדם לחיטהורן ובחזרה, עם עצירות מעניינות בדרך. מחיר של טיול כזה הוא בסביבות ה – 85 יורו לאדם ואורך כשמונה שעות לערך. בנוסף, ניתן להגיע באופן עצמאי עם רכב או אוטובוס ולהוזיל עלויות, נסיעה באופן עצמאי תעלה לכם בסביבות ה – 40 יורו לאדם.

תהנו!

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו