ויזה למשקיעים בפורטוגל

פורטוגל נחשבת לאחת המדינות הכי ידידותיות באירופה לזרים לאור העובדה שהיא מאפשרת לתושבים זרים לקבל היתר מגורים במדיניה יחסית בקלות, השגת ויזה למשקיעים בפורטוגל או אפילו אזרחות פורטוגלית הפכה לפשוטה באופן יחסי.

 

ויזת משקיעים בפורטוגל

לפני כ-10 שנים ממשלת פורטוגל החליטה לאור המשבר הכלכלי הגדול ששרר בעולם באותה תקופה כי היא רוצה למשוך השקעות ומשקיעים זרים למדינה. לאור זאת, הממשלה חוקקה מספר חוקים שמקלים על הגירה למדינה, במיוחד לבעלי הון.

חוק עידוד השקעות שחוקק במדינה הפך את תהליך קבלת ויזה ההשקעה במדינה לפשוט וקל באופן יחסי, כאשר גם השקעה נמוכה יחסית במונחי הון בשוק הבינלאומי יכולה לזכות בויזה למדינה.

קבלת ויזה למשקיעים בפורטוגל דורשת מהתושב הזר להשקיע בנדל"ן במדינה סכום של כחצי מיליון יורו ולא מחייבת אותו אפילו לגור בנכס, כך שניתן להשכיר את הנכס ולהרוויח ממנו כסף.

כמו כן, ניתן לקבל ויזה גם באפיקים אחרים שלא כוללים השקעה בנדל"ן, אפיקים אלה דורשים השקעה גדולה יותר, של כמיליון יורו בסה"כ ומצורפים אליהם מספר דרישות והתחייבויות נוספות כמו דרישה להעסקת כמות מינמאלית של עובדים.

כרטיס השראי

 

הוצאת דרכון והפיכה לאזרח

לאזרחים ישראלים יהודים יש לאחרונה עוד אופציה מעניינת שמאפשרת קבלת היתר עבודה בפורטוגל, במסגרת חוק שהעבירה ממשלת פורטוגל היא יצרה אפשרות חוקית לקבלת אזרחות פורטוגלית לכל מי שיצליח להוכיח כי הוא מגיע מאחת מהמדינות אליה היגרו מגורשי ספרד.

בין המדינות הרלוונטיות ניתן למנות את רוב המדינות שסובבות את הים התיכון מדינות צפון אפריקה ובהן מרוקו, אלג'יריה, תוניסיה ולוב, מדינות הבלקן כמו יוון, טורקיה, קרואטיה, סרביה ואלבניה וכן מדינות כמו עיראק, מצרים ואף מספר מדינות אירופאיות כמו הונגריה, הולנד ואף גרמניה.

פורטוגל ניפקה רשימה ארוכה של שמות משפחה שיכולים להיות זכאים לאזרחות, כך אזרחות פורטוגלית לצאצאי יהודי פורטוגל הפכה לאופציה פופלארית במיוחד בשנים האחרונות. כמו כן, בניגוד לספרד ההליך בפורטוגל נחשב לפשוט בהרבה והוצאת האזרחות שם קלה באופן יחסי.

הממשלה הפורטוגזית דורשת ממי שיבקש לקבל אזרחות במדינה להוכיח כי הוא אכן מגיע מאחת מהמדינות הרלוונטיות, להוכיח כי ניתן להתחקות אחר המורשת שלו לאחת מהמדינות וכן היא דורשת ששם המשפחה של מבקש הבקשה יופיע ברשימות שהיא פרסמה.

ההליך אמנם קל יותר ביחס להליך הוצאת האזרחות הספרדית אולם גם הוא דורש ידע ומקצועיות, לכן מומלץ בחום לכל מי שמעוניין להשיג אזרחות פורטוגזית לפנות למשרד עורכי דין שעוסק בנושא באופן תדיר כדי שיידע להדריך את המבקש בנוגע למסמכים שיש להמציא ובנוגע לאופן ניהול ההליך.

 

למה להוציא אזרחות פורטוגזית

כחברה באיחוד האירופאי פורטוגל מעניקה לאזרחיה זכויות רבות, בהן לימודים אקדמיים חינם, זכויות סוציאליות רבות, זכאות לעבודה בכל אחד ממדינות האיחוד ועוד. כמו כן, אזרחי פורטוגל יכולים לבקר במדינות רבות האסורות בכניסה לישראלים, בעיקר במדינות ערב ולבסוף אזרחים פורטוגלים יכולים להיכנס למדינות רבות כמו ארה"ב ואוסטרליה ללא ויזה.

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו