טיול מחוף אכזיב לראש הנקרה

כשממליצים על מסלולי טיול בארץ, אי אפשר שלא לדבר על תכנון טיול מחוף אכזיב לראש הנקרה. מדובר בטיול לא ארוך מדי, מישורי ובעיקר – נושק לים. אם מתחשק לכם הליכה במסלול עם נוף שלא מסתיים אף פעם ועם בריזה מתמדת מכיוון מערב – טיול מחוף אכזיב לראש הנקרה הוא בדיוק בשבילכם.

נסיעה או הליכה?

המרחק בין חוף אכזיב לראש הנקרה הוא כ-6 קילומטרים בלבד, שבתוכם מוחבאות כמה וכמה פינות ששווה לעצור בהן. בהליכה ברגל הטיול מנקודה לנקודה ועד ההגעה לראש הנקרה יכול לקחת בין 5-6 שעות, אך גם טיול רכוב יכול להיות חוויה מהממת ולמשך מספר שעות של בילוי.

טיול מחוף אכזיב לראש הנקרה

את הטיול מחוף אכזיב לראש הנקרה יש להתחיל בכניסה לגן הלאומי אכזיב. מי שרוצה להיכנס ולטייל גם בגן עצמו, מוזמן בהחלט לעשות זאת בתוספת תשלום. יש לקחת בחשבון שטיול מחוף אכזיב לראש הנקרה מתחיל ומסתיים בשתי נקודות שונות, כך שיש להציב רכב אחד בנקודת ההתחלה ורכב נוסף בנקודת הסיום. מי שמטייל באמצע השבוע, יוכל להנות גם מפחות עומס במסלול וגם מתחבורה ציבורית שתוכל לסייע בסוף המסלול.

טיול מחוף אכזיב לראש הנקרא

נקודות עצירה בטיול מחוף אכזיב לראש הנקרה

עם היציאה מהגן הלאומי אכזיב, תגיעו לגשר העובר מעל נחל כזיב. בירידה מתחת לגשר, תוכלי לראות את אתר הזכרון "יד לי"ד". אתר הזכרון מנציח את 14 או י"ד לוחמי הפלמ"ח שנהרגו במקום במה שידוע בתור "ליל הגשרים". "ליל הגשרים" התרחש בשנת 1946, ובו ניסו לוחמי בפלמ"ח לפוצץ את שני הגשרים שעברו מעל נחל כזיב, כשמטרתם היתה להפריד בין ארץ ישראל ולבנון.

היות והאתר הוא אתר זיכרון והנצחה, תתבקשו לכבד את המקום.

עם תום הסיור, חזרו דרך הגשר והמשיכו ללכת או לנסוע בכיוון צפון. הטיול מחוף אכזיב לראש הנקרה מתקיים על רצועת חוף שכוללת בתוכה לגונות, צמחיה ירוקה ומיוחדת וכן מפרצי כורכר. בים תוכלו למצוא טבלאות גידוד עליהן מקיימים חיים מינים רבים של בעלי חיים ימיים כמו סרטנים, רכיכות ועוד. בהליכה על גבעות הכורכר תוכלו למצוא זנים של פרחים מיוחדים כמו עדעד הגליל, שהולך והופך לצמח בסכנת הכחדה.

המשיכו לטייל בכיוון צפונה והגיעו אל הלגונה הגדולה. זהו מקום נפלא לעצירה ממושכת יותר, היות ונמצאת בה בריכה קטנה שנעים וכיף להשתכשך בה. כשתסיימו את הבילוי ותמשיכו עוד בהליכה צפונה, תגיעו אל אנדרטת ההעפלה. איש אינו מתחזק ומתפעל את האנדרטה, והיא עשויה ברזל שבמקרה ראשוני עשוי להזכיר חרטום של ספינה, וחלקיה אכן לקוחים מתוך ספינת המעפילים פאטריה.

יש איים בישראל?

מעטים האנשים שיודעים שלאורך חופי ישראל נמצאים שלושה איים קטנים, אותם אי אפשר לפספס בטיול מחוף אכזיב לראש הנקרה. האיים נקראים שחף, תכלת ונחליאלי. על האיים ניתן לצפות מרחוק ולא ניתן לטפס עליהם. זאת בשל העובדה שהאיים מוגדרים שמורת טבע לכל דבר ועניין, והעופות הימיים משתמשים בהם כאתרי קינון.

הגעה לחוף בצת

חוף בצת הוא חוף הרחצה הצפוני ביותר במדינת ישראל. מחוץ לתחומי חוף בצת השטח הולך ונהיה סלעי יותר. מי שיהיה סבלני וימתין באיזור, יוכל להבחין בשפני סלע צצים מחוריהם. השילוב שם שפני הסלע עם הים הגדול הוא מראה נדיר שלא כדאי לפספס. משם תגיעו למבתר חצוב בסלעי הכורכר המאפיינים כל כך את האיזור, ומשם הדרך מגיעה אל ראש הנקרה. מראש הנקרה נשקף נוף רחב ופתוח ממנו תוכלו לראות את כל הדרך שהרגע צעדתם או נסעתם בה.

ראש הנקרה

אם כבר עשיתם את המסלול, רצוי לתכנון אותו כך שבסיומו אתר ראש הנקרה יהיה עדיין פתוח לכניסת מבקרים. בכניסה לאתר ראש הנקרה תוכלו להנות מירידה ברכבל לכיוון מסלול הנקרות המרשים בו מתנפץ מדי כמה דקות גל שמגיע מן הים, והמחזה – מחזה מפעים.

דברים שחשוב לדעת על טיול מחוף אכזיב לראש הנקרה

היות והמסלול הוא מסלול מישורי וצמוד לים, הרי שהוא חשוף לשמש ברובו. יש להצטייד בכובע, קרם הגנה ומים על מנת למנוע מצבים של התייבשות. הצטיידו גם בבגד ים ובגדים להחלפה, כך תוכלו להנות מהטבילה בים. במידה ואתם מסיירים גם בגן הלאומי אכזיב וגם באתר ראש הנקרה, קחו בחשבון עוד כשעתיים-שלוש לסיור הכולל שלכם.

טיול מחוף אכזיב לראש הנקרה הוא מסלול מרענן המשלב ים, בריזה ונופים אינסופיים. תהנו!

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו