טיול למרפסת של המדינה – פדואל

קיים מגוון גדול מאוד של דרכים לתאר מקומות יפים, אבל היישוב פדואל זכה לאחד הכינויים המוצלחים ביותר בארץ. אריאל שרון ז"ל כינה את היישוב הקהילתי הלאומי-דתי ששוכן באיזור הדרום-מערבי של הרי השומרון "המרפסת של המדינה". מאז מתפאר היישוב בכינוי המוצלח, ומזמין אליו אלפי מבקרים. הכנו לכם את המתכון המושלם עבור טיול למרפסת של המדינה – פדואל.

הישוב פדואל

נתחיל ונאמר שמדובר ביישוב דתי, ולכן הכניסה והטיולים בו בשבת הם לא אפשרות. נצלו את ההגעה לפדואל ביום חופש נעים או בחול המועד. האיזור לרוב לא עמוס מאוד במבקרים, כך שתוכלו להנות מהשקט והמרחב בעצמכם.

למה "המרפסת של המדינה"?

הכינוי "המרפסת של המדינה" הוא אכן יצירתי ומקורי. בעוד ים המלח, לדוגמה, מוכר בתור "המקום הנמוך בעולם", שכן זוהי עובדה, פדואל מתוארת בתור המרפסת של המדינה היות והמיקום שלו מהווה נקודת תצפית מדהימה לכיוון מישור החוף, מאיזור חיפה ועד אשקלון. היות והנוף הנשקף מהישוב מתפרש על גבי מספר גדול כל כך של קילומטרים, שרון ז"ל דימה אותו למעין מרפסת גדולה, ומכאן הכינוי.

טיול למרפסת של המדינה

טיול למרפסת של המדינה – פדואל

אז כמובן שבזמן טיול למרפסת של המדינה – פדואל הגיעו אל איזור התצפית. האיזור הפתוח מביא איתו רוח קרירה ונעימה, והנוף המשתקף ישרה עליכם רוגע שאין לו תחליף.

באיזור פדואל נמצאים אתרים רבים ששווה להיות בהם בנוסף. דיר קלעה למשל, שקיים עוד מהתקופה הביזנטית, הוא אתר ארכיאולוגי שנמצא ממש בקרבת מקום, ויכול להוות חלק מהנה מתוך טיול למרפסת של המדינה – פדואל. מיקום האתר מאפשר תצפית על שפלת החוף ואיזור גוש דן, ולמרגלותיו תוכלו למצוא את האפיק של נחל שילה.

שמורת הטבע נחל שילה עילי היא אתר בפני עצמו שכיף לבקר בו. באתר תמצאו שרידים של מנזר מבוצר מהתקופה הביזנטית וכן חומה מרהיבה מאותה התקופה.

מה עוד באיזור?

פארק קק"ל ובו מדשאה ענקית, שבילי הליכה וצמחיה מרהיבה נמצא דקות הליכה ספורות מפדואל. בפארק נעים לטייל ולהנות מהשטחים הגדולים המכוסים בירוק.

מה אוכלים?

יצאתם לטיול למרפסת של המדינה – פדואל? סגרו את היום בפיקניק בגן החרוב. בגן פינות ישיבה, נדנדה, פינת פויקה ופינת מנגל, הכל בצילו של עץ החרוב, שגילו מוערך בכ-400 שנים.

טיול למרפסת של המדינה – פדואל הוא אחד מהטיולים הרגועים והמרגיעים שתוכלו לעשות. כאן לא תמצאו מסלולי הליכה מסובכים שאין ברירה אלא לצעוד בהם עד שמגיעים לנוף המיוחל. בפדואל ההגעה היא נוחה עם רכב, ובמרחק של כשלושה צעדים ייפתח בפניכם הנוף המדהים הנשקף מהיישוב.

לפני שנסיים נזכיר שוב שמדובר ביישוב דתי, ולכן ההגעה לפדואל בשבת היא לא מכבדת. אולם בכל אחד מהימים האחרים תוכלו להנות מהיישוב ומהאתרים הסמוכים לו בשמחה רבה, ותושבי המקום אף ישמחו לסייע לכם בטיפים והכוונה. תהנו!

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו