טיול לילה בנחל חוורים

ארץ ישראל התברכה במאות מסלולי טיול נהדרים, אליהם יוצאים עשרות אלפי ישראלים בכל הזדמנות – שבת, חג או יום חופש מזדמן. המאפיינים משתנים בין מסלול למסלול, וביניהם תוכלו למצוא מסלולים קשים יותר או קשים פחות, מישוריים, מתונים או תלולים, ידידותיים למשפחות או דווקא למטיבי לכת ועוד. בנוסף, קיימים מסלולים שמתאימים לטיול רק באור יום. ומה אם נגיד לכם שיש מסלול שאפשר לטייל בו גם בלילה? ובכן, גבירותיי ורבותיי, קבלו אותו – טיול לילה בנחל חוורים.

מי אתה, נחל חוורים?

נעים מאוד להכיר! נחל חוורים הוא נחל אכזב שממוקם קצת דרומה ממדרשת בן גוריון, באיזור הנגב המרכזי. תחילתו בכביש 40 בסמוך לצומת ציפורים, והוא נמשך עד לנקודת הסיום שלו, למרגלות מעלה הגר, שם נמצאת גם נקודת המפגש שלו עם נחל צין.

טיול בנחל חוורים

מאפיינים של נחל חוורים

כדי לקיים טיול לילה בנחל חוורים, חשוב להכיר את מאפייניו. נחל חוורים משלב לכל אורכו סלעים מסוג צור וקירטון, וכן סלעי חוור – ממנו נגזר שמו. העושר של סוגי הסלעים יוצר מראה ייחודי ביותר, שניכר אפילו יותר תוך כדי טיול לילה בנחל חוורים.

טיול לילה בנחל חוורים – למה דווקא בלילה?

טיול לילה לא מתאפשר בכל מסלול, ויותר מכך – קיימים מסלולים שהטיולים בהם שלא בשעות היום היא מסוכנת ואסורה. ובכן, טיול לילה בנחל חוורים הוא בהחלט לא אחד מהם. מסלול ההליכה הקל שאורכו כ-3.5 קילומטרים, הוא בעל מאפיינים סלעיים ומישוריים, שמאפשרים הליכה נוחה בשטח הפתוח והרחב שלו.

גם טיול יום בנחל חוורים הוא טיול מדהים, אבל בלילה נוצר אפקט אחר. הקרקע הבהירה שמאפיינת את המסלול, בשילוב עם אור הירח החזק והשטח הפתוח, הופכים את טיולי לילה בנחל חוורים למיוחד ביותר. מי שאוהב במיוחד את הטבע, יתפעל מהתאורה הטבעית של הירח, ויש האומרים שהטיול הופך עם רדת החשכה לרומנטי ומרגש.

מה מכיל טיול לילה בנחל חוורים

טיול לילה בנחל חוורים מתאים בעיקר לעונת הקיץ, אולם המסלול מותאם לטיול לאורך כל עונות השנה. למרות אור הירח הגדול, מומלץ מאוד להצטייד בפנס.

את המסלול תוכלו להתחיל מבור חוורים, אליו מגיעים דרך כביש 40 מכיוון שדה בוקר לעבר מצפה רמון.

הבור הוא בור מים החצוב בסלע. האחרים לחציבתו הם שבט הנבטים הנודדים, ששהו באיזור הנגב. בבור נאספים מי הגשם, ובעקבות סלט הקירטון שבו הוא חצוב – נאגרים המים למשך תקופת זמן ארוכה. אל הבור אפשר לרדת דרך המדרגות החצובות בסלע.

אחרי הבור המשיכו לטייל בערוץ הנחל, שיביא אתכם לפתחו של שער הצור, העשוי שני קירות סלע בצבע חום. אחרי כמה דקות הליכה נוספות, תגיעו לגבעה. ראש הגבעה מהווה נקודת תצפית מדהימה, שביחד עם אור הירח מתפקדת כחוויה מיוחדת מאוד. לאחר כקילומטר וחצי תגיע נקודת הסיום של המסלול, היא חניון הסרפנטינות.

איך מזהים את מסלול הטיול?

מסלול טיול לילה בנחל חוורים לפי הפירוט שלמעלה מסומן בצבע כחול. אחרי שסיימתם את מסלול הטיול, אתם יכולים ללון באיזור. לא רחוק מנחל חוורים נמצא בית ספר שדה הר הנגב, בו אפשר להתאכסן בתיאום מראש.

באיזור נמצאים אתרים נוספים בהם תוכלו לבקר לפני המסלול או בבוקר שאחריו, כמו צריף בן גוריון, קבר בן גוריון, ותצפית מדהימה שנשקפת מקיבוץ שדה בוקר. מי יודע, אולי בדרך תפגשו יעלים שישלימו את תמונת הנוף המדברי.

תהנו!

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו