טיול במפלי נחל אל על

באיזור הצפון הכולל בתוכו עשרות נחלים ומפלים, נמצאת גם אחת משמורות הטבע המוכרות והמטויילות ביותר בארץ – שמורת הטבע של נחל אל על. בשמורת הטבע נמצאים שני מפלים – המפל השחור והמפל הלבן, ובמאמר הקרוב ארגנו לכם מסלול טיול במפלי נחל אל על כמו שמעולם לא דמיינתם לעצמכם. אז קדימה, שנתחיל?

נחל אל על והשמורה

נחל אל על הוא הנחל הדרומי ביותר באיזור רמת הגולן. הנחל נמצא במצב זרימה לאורך כל השנה, ועל כן הוא נחשב נחל איתן. שמורת נחל אל על עצמה היא מהגדולות ביותר באיזור, ומתפרשת על שטח של למעלה מ-2,000 דונם.

במורד הנחל הערוץ מעמיק, דבר היוצר לאורך הנחל מפלי מים, המפורסמים שמביניהם – המפל הלבן והמפל השחור. באיזור המפלים קיימות בריכות בהן ניתן להשתכשך בכיף ולהנות מהמים הקרירים. בימי הקיץ החמים משמשים המפלים והבריכות כמוקד עלייה לרגל של אלפי תיירים מכל רחבי הארץ, שמחפשים דרכים טבעיות ונעימות להצטננות, ואם כבר אז גם בשמורה יפה ומטופחת.

שמורת נחל אל על

בתכנון טיול במפלי נחל אל על, כדאי להכיר את שני המפלים המוכרים מבין המפלים שבשמורה. המפל הלבן, שנובע מבין סלעי הגיר שבאיזור, מתנשא לגובה של 14 מ', ואילו המפל השחור, הנובע מבין סלעי הבזלת, מתנשא לגובה של 8 מ'.

ראשית נציין כי הכניסה הצפונית לשמורה היא מחניון המפלים שבמושב אבני איתן. היות והמושב הוא מושב דתי, בשבת ובחג אין להיכנס מכניסה זו, ויש להיכנס לשמורה או מאיגוף היישוב מכיוון מערב שמוביל לשביל היורד לנחל, או מהכניסה הדרומית שממרפסת התצפית בכניסה למושב אל על.

טיול בנחל אל על

טיול במפלי נחל אל על

טיול במפלי נחל אל על הוא טיול בעל מספר מסלולים בדרגת קושי בינונית. המסלולים אינם בנויים בצורה מישורית הוא מעגלית, אלא כוללים ירידות ועליות שבחלקן מתונות יותר ובחלקן תלולות יותר. על מנת להגיע לבריכות והמפלים יש להצטייד בנעלי ספורט ובגדים נוחים, שיקלו על הצעידה במסלול. אגב, טיול במפלי נחל אל על והכניסה לשמורה היא חינמית, מה שהופך את פינת החמד הזו אפילו ליותר מזמינה.

המפל השחור

ההגעה למפל השחור נעשית מחניון המפלים. מנקודת החנייה צפויה לכם הליכה קצרה של בין רבע שעה ל-20 דקות, במסלול ירידה תלול וצר. החזרה נעשית באותה הדרך בדיוק, ולכן העלייה תהיה גם היא תלולה וצרה. בהגעה למפל תוכלו להנות מבריכת המים, ממראה אבני הבזלת המיוחד ומהצמחיה שבאיזור.

המפל הלבן

ההגעה למפל הלבן מתחילה ביישוב אליעד הסמוך, שמוביל לחניון המטיילים. ממנו תרדו אל כיוון המפל בדרך סלעית. אם אתם מטיילים בעונות המעבר, שימו לב לרטיבות הסלעים ולכו בזהירות יתרה, שכן הם עלולים להיות חלקלקים מהגשמים האחרונים באיזור. לכשתגיעו תוכלו להנות מבריכת המים הנהדרת, מסלעי הגיר הלבנים ומהנוף הירוק. שימו לב שבריכת המפל מסתירה בתוכה סלעים לא קטנים, לכן בזמן ההשתכשכות היו זהירים ושחו בתשומת לב.

בחזרה ממסלול המפל הלבן אל הרכב, ייפתח בפניכם נוף לכיוון הכנרת ממנו תוכלו להנות גם כן. אז כל מה שנותר לכם לעשות הוא להצטייד בנעליים נוחות, כובע וכמה חברים טובים ולצאת לטיול במפלי נחל אל על. ההנאה מובטחת. תהנו!

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו