תיירות בפורטוגל – 3 יעדים שחובה להכיר

מחפשים יעד מעניין המשלב היסטוריה, אוכל טעים, נופים יפהפיים ואווירה ים תיכונית ונעימה? אין ספק שפורטוגל היא היעד המושלם בשבילכם. מלבד הביקור המובן מאליו בבירה ליסבון, אספנו עבורכם 3 יעדים בפורטוגל שכל תייר חייב להכיר.

 

לאגוס ואזור אלגרבה

אחד מהאזורים הכי אטרקטיביים עבור תיירים בפורטוגל הוא כמובן דרום המדינה וחבל הארץ אלגרבה. מדובר באזור המאופיין במזג אוויר חמים במיוחד (דומה לישראל) ובעיקר באזור הכולל רצועות חוף מהיפות והמפורסמות בעולם אשר מושכות אליהם תיירים רבים.

ערים כמו לאגוס או פורטימאו הפכו כבר ליעדים כל כך פופולריים עד שלא מעט בתים בסביבתם נרכשים עבור השקעות נדל"ן בפורטוגל ומשמשים כבתי קייט לעשירים או דירות להשכרה לתיירים.

אך לא חייבים ליפול למלכודות התיירים, אלגרבה הוא חבל ארץ רחב ומסתתרות בו לא מעט פנינים ועיירות קטנות ושקטות עם חופים מקסימים ויחסית מבודדים. מי שיהיה מוכן להרחיק עד לפארו יוכל לזכות גם בביקור באתרים היסטוריים מעניינים, מבצרים ושמורות טבע מיוחדות.

 

פורטו וסביבתה

עוד יעד שאסור לפספס בפורטוגל הוא כמובן העיר הצפונית פורטו. אמנם ליסבון היא בירת המדינה והעיר המתויירת יותר אך גם לפורטו יש לא מעט מה להציע לתיירים. בניגוד לליסבון החמה והלחה, פורטו נהנית ממזג אוויר יותר ממוזג ואירופאי, דבר אשר משפיע גם על סגנון הבניה והאופי של העיר.

כמו כן, אין ספק שאחד המוצרים שהובילו לפרסומה העולמי של העיר ושל פורטוגל בכלל הוא יין הפורט אשר באופן מסורתי מיוצר לאורך גדותיו של נהר הדואורו.

בפורטו ניתן למצוא שלל סוגים של יינות פורט מובחרים ולהנות מהם לצד גבינות או מאפים מקומיים בבתי קפה קסומים הממוקמים על גדות הנהר. בנוסף, אזור מרכז העיר ההיסטורי מוכר על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמי והוא אכן אזור שאסור לפספס בכל ביקור בפורטוגל.

 

 

נוף לים של פורטו

 

קוימברה

עוד יעד שאסור להחמיץ בפורטוגל הוא העיר הקטנה קיומברה. מדובר ביעד שקל לפספס הנמצא יחסית באמצע הדרך בין פורטו לליסבון. העיר הקטנה זכתה לפרסום בשל היותה ביתה של אוניברסיטת קיומברה, אחת האוניברסיטאות הוותיקות בעולם.

האוניברסיטה העתיקה, הוקמה עוד ב-1290 והיא פועלת באופן יחסית רציף מאז ועד היום. מבנה האוניברסיטה המרכזי פתוח לתיירים והוא ללא ספק אחד המרשימים בעולם וכולל בתוכו יצירות אמנות מרהיבות וספריה מיוחדת.

האוניברסיטה שימשה בין היתר כהשראה עבור הסופרת ג׳יי קיי רולינג עבור בית הספר לקוסמים הוגוורטס בסדרת הארי פוטר ואם יזדמן לכם להגיע בזמן בו לימודים מתקיימים באוניברסיטה תוכלו לראות סטודנטים מהלכים בגלימות מסורתיות.

בנוסף למבנה האוניברסיטה עצמו, בסביבתה נמצאים גם מוזיאוני טבע ומדע מרתקים וכן אחד מהגנים הבוטניים הראשונים בעולם אשר נאספו אליו צמחים טרופים מיוחדים ממסעות הכיבוש הפורטוגליים ברחבי העולם בתור הזהב של התקופה הקולוניאליסטית.

 

לחיצת יד לעסקת נדל"ן

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו