5 מאכלים מומלצים באבו דאבי

רבים חושבים שבאבו דאבי ניתן למצוא בעיקר גורדי שחקים, מוזאונים, וקניונים עוצרי נשימה.

אך רבים לא מודעים לכך שלמבטח המקומי באמירויות יש טעם מיוחד שלא כדאי לפספס.

אומנם חלק מהמנות לא "עוברות מצלמה" כמו שמקובל בימינו, אך ברגע שטועמים את המנות שוכחים לרגע את כל הדברים שיש לאבו דאבי להציע.

הכנו עבורכם רשימה של מנות הדגל שכדאי לא להחמיץ בעת הביקור שלכם באבו דאבי.

 

באלאליט

הבאלאיט מוגשת באבו דאבי בדרך כלל כארוחת בוקר או כקינוח. זוהי מנה מסורתית המורכבת מאטריות ורמצ'ילי ממתוקות עם סוכר, אגוזים, פיסטוקים, מי ורדים, זעפרן,  הל, קינמון, וחביתת ביצה מעל המשלבים יחד טעמים מתוקים ומלוחים.

 

קוז'י

אם תשאלו את המקומיים, הם יגידו כי טיול באבו דאבי אינו מושלם ללא מנת הדגל של איחוד האמירויות – קוז'י. מנה זו בדרך כלל מוגשת כמנה עיקרית באירועים מיוחדים, אך מאחר ומדובר במנה אהובה במיוחד, ניתן למצוא אותה במסעדות ובאירועים משפחתיים. "כוכב" המנה הוא הכבש, כאשר רבים מכינים אותו צלוי ומתבלים בשלל התבלינים, ורבים אחרים שמבשלים את הכבש ומגישים אותו על מצע של אורז עם ירקות מתובלים חריף ומקושטים באגוזים וצימוקים. לכאורה זוהי מנה די בנאלית, אך היא מקבלת את הטעמים המיוחדים אודות הכמות המכובדת של התבלינים המיוחדים כמו הל, ציפורן, אגוז מוסקט, קינמון, וזעפרן.

 

ג'ריש

הג'ריש או הארישה, הוא אחד המנות המסורתיות של אבו דאבי, אשר נאכלים באירועים מיוחדים כמו חודש הרמאדן, עיד אל-פיטר ולעיתים גם בחתונות או אירועים אחרים. המצרכים העיקריים של המנה הם בעיקר חיטה ובשר (בדרך כלל עוף או כבש). למעשה גרגרי החיטה ספוגים בנוזלים במהלך הלילה ולאחר מכן מורתחים יחד במים עם חמאה עד שמגיעים למרקם דייסתי עבה. המקומיים מוסיפים חתיכות גסות של בשר, ירקות, וכמובן תבלינים המייחדים את הקולינריה המקומית.

 

קמיר

הקמיר הוא לחם ערבי אפוי עם שומשום מעל אשר עשוי משמרים, קמח, ואבקת חלב. בדרך כלל הלחם מוגש כתוספת לארוחות גדולות לצד תבשילים מתובלים וחריפים, או כארוחת ביניים המוגשת עם גבינה ודבש. לחם הקמיר הוא שטוח ומעט מזכיר פנקייק, אך בריא יותר מאחר שהוא אפוי, ולעיתים מוסיפים לתוכו תמרים כממתיק עדין וטבעי.

 

אש אסרייה

לאחר הארוחות הממלאות מגיע הזמן למלא גם את קיבת הקינוחים. אש אסרייה היא למעשה עוגה העשויה מלחם שספוג במיץ לימון, מי ורדים, ומי זהר שמצופה בקרם מתוק ועשיר. זוהי אחת התענוגות הקולינריות האהובות במיוחד על המקומיים באבו דאבי, ואין ארוחה שלא מסתיימת עם הקינוח הזה.

אין ספק שמעבר לאטרקציות עוצרות הנשימה שניתן למצוא באזור אבו דאבי, מומלץ מאוד לשים לב במיוחד למאכלים עם הטעמים המייחדים את המבטח המקומי. כך שבביקור הקרוב שלכם, תנסו לדלג על סלט הטבולה, הפלאפל או השווארמה ותגלו את המנות המיוחדות שצוינו לעיל.

 

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו