נחל צאלים ובריכת צפירה

איזור הדרום הוא האנדרדוג של מדינת ישראל. טיילנים רבים עושים את דרכם צפונה למסלולים שופעי צמחיה ירוקה, מפלים זורמים ותצפיות על רמת הגולן והכנרת, בעוד הם לא מכירים את היופי שמביא איתו איזור הדרום. סלעים מרהיבים, נופים צהובים וחומים, נחלים ופריחה קסומה אביבית הם רק חלק ממה שמצפה לכם בהגעה לאיזור. במאמר זה נמליץ על טיול באיזור נחל צאלים ובריכת צפירה, וננסה לשבות גם אתכם בקסם הדרום.

נחל אל על זורם

מאפיינים של מסלולים באיזור הדרום

נחל צאלים ובריכת צפירה הם אחד מהמסלולים המוכרים באיזור הדרום. ככלל, המסלולים באיזור מאופיינים בשבילים המיועדים למטיבי לכת. השבילים מביאים איתם טיפוס באדמה הסלעית, ירידות ועליות תלולות ותנאי שטח שלא מתאימים לכולם. אך אם אתם מאלו שתיק ציוד גדול על הגב וסנדלי שורש הם השם השני שלכם, המסלולים עומדים לספק לכם הנאה גדולה וחוויה מוצלחת במיוחד.

נחל צאלים ובריכת צפירה – קצת ידע כללי

נחל צאלים הוא נחל אכזב הנמצא במדבר יהודה ויורד אל ים המלח. הוא אחד מנחלי האכזב הגדולים באיזור. אורכו בכולל הוא כ-32 קילומטרים. בנחל נובעים ארבעה מעיינות, ולאורכו ניתן למצוא גבי מים בהם ניתן להשתכשך בימים חמים.

טיול לנחל צאלים ובריכת צפירה

נחל צאלים ובריכת צפירה מציעים ארבעה סוגי מסלולים אפשריים למגיעים לאיזור. כל ארבעת המסלולים אורכם לפחות 11 קילומטר, ולמי שרוצה להגדיל ולעשות – אפשר להגיע גם לרמות מסלול של 16 ו-17 קילומטר.

מפת סימון השבילים בה תצטרכו להצטייד לפני ההגעה לנחל צאלים היא מפת סימון מספר 11 – דרום מדבר יהודה וים המלח.

ארבעה סוגי מסלולים לבחירה

בטיול באיזור נחל צאלים ובריכת צפירה תוכלו לבחור מבין ארבעה סוגי מסלולים. המסלול הראשון האופציונלי הוא מסלול שיוצא מחניון הלילה של הנחל, מתקדם בתוכו עד ההגעה למעיין עין נמר ומשם חוזר בחזרה. המסלול בנוי בצורה מעגלית ורמת הקושי שלו היא בינונית. אורך המסלול כולו – 11 קילומטר שידרשו מכם לקחת הרבה מים על הגב.

האפשרות השניה למסלול בנחל צאלים ובריכת צפירה היא מסלול שמתחיל בבריכת צפירה וסופו בחניון הלילה של נחל צאלים. מסלול זה הוא מסלול קווי ורמת הקושי שלו, בדומה למסלול הראשון, היא בינונית. אורכו 12 קילומטר וגם כאן תצטרכו לצאת מוקדם בבוקר על מנת להספיק ולסיים אותו לפני רדת החשכה.

האפשרות השלישית כבר מעלה אותנו כמה מדרגות, ומציעה מסלול של 16.5 קילומטר במסלול מעגלי שרמת הקושי שלו היא קשה. תחילתו של המסלול וסופו בחניון הלילה של נחל צאלים. במסלול זה תטפסו במעלה צאלים לרמת המדבר, תטיילו בעין הרדוף, תרדו לעין נמר ותמשיכו בנחל צאלים.

מחפשים אקסטרים?

קיבלתם. המסלול הרביעי שנחל צאלים מציע הוא מסלול בן יומיים שמשלב ביקור באתר נוסף מוכר מאוד שנמצא באיזור – הר מצדה. אחרי טיפוס בשביל הנחש, יורדים בשביל הסוללה ובוחרים סימון שביל למעקב שיוביל עד לחניון הלילה של בריכת צפירה. ביום השני של הטיול, אחרי לינת שטח שאליה תצטרכו להגיע מוכנים מראש עם ציוד מתאים, בצעו את המסלול של האפשרות השניה. מי ביקש שרירים תפוסים ולא קיבל?

דברים שחובה להצטייד בהם

היות והמסלול מתבצע בשטח חשוף לקרינת השמש, יש להצטייד בכובע, לבוש מתאים, קרם הגנה והמון המון מים. חלקים מהמסלול נמצאים בגובה, ולכן אם אתם מתחזקים פחד גבהים – עדיף שתחפשו מסלול אחר. בנקודות מסוימות במסלול המעבר מתאפשר באמצעות חבלים. אם אתם יודעים שתגיעו לנקודות האלו – הצטיידו בחבל עבה וארוך מספיק.

מאחלים לכם הנאה מרובה!

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו