טיול לארבעת אלפים האיים

לאוס, או "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של לאוס" היא מדינה בדרום מזרח אסיה, גובלת עם מיאנמר, סין, וויאטנם, קמבודיה ותאילנד. לאוס היא מדינה מיוחדת במינה, שמלאה בנופים יפים ומגוונים, התרבות בה מרתקת, האוכל טעים, ועדיין האופי המיוחד בה נשמר ומרגיש אותנטי.

אטרקציות בלאוס לא חסר – מטיול אומגות בצפון, שייט באבובים, חיי לילה סוערים, מקדשים, כפרים ועוד. אך יש אטרקציה אחת יחידה במינה, שאם אתם נוסעים ללאוס, לא כדאי לכם לוותר עליה – ארבעת אלפים האיים.

ארבעת אלפים האיים, מה זה?

ארבעת אלפים האיים הוא יעד תיירותי הנמצא בדרום לאוס, שם מתרחב נהר המקונג ויש בו המוני איים (אמנם לא באמת ארבעת אלפים אבל מספר רב), כאשר בחלקם הם אף מאוכלסים. אזור ארבעת אלפים האיים נקרא על ידי המקומיים "סי פאן דון". המראה באיזור מרהיב – נהר המקונג פרוס, עליו איים רבים בגדלים שונים, והשקיעות עוצרות נשימה.

מה עושים בארבעת אלפים האיים?

הטיול באזור זה הוא ברובו סתלבט והנאה מהנוף היפה שנשקף. תוכלו להשכיר חדר עם ערסל על גדות הנהר ולרבוץ בו, לקרוא ספר, לשתות תה או שייק פירות וליהנות מהנוף. אך אם תרצו, יש גם כמה אטרקציות שניתן לעשות:

  1. לאקטיביים יותר, ניתן לשכור אופניים ולטייל באופן עצמאי באיזור שכן על גדות הנהר פרוסים כפרים שנחמד לבקר בהם והאנשים שגרים בהם מסבירי פנים. כמו כן, ואולי הכי חשוב, ניתן לרחוץ במי הנהר וכמובן בשעות השקיעה – להנות מהמראה המרהיב של השמיים מחליפים את צבעם מאחורי המוני האיים המבצבצים מעל פני המים.
  2. שייט שקיעה – כמו שכבר כתבתי, השקיעה בארבעת אלפים האיים היא מחזה בלתי נשכח. לכן, יש בעלי גסטהאוסים שעושים טיול שקיעה על סירה מדי ערב.
  3. שייט צפייה בדולפינים – ניתן לצאת לסירה ולנסות לצפות בדולפינים. במחיר מעט יקר יותר תוכלו שהסירה אף תאסוף אתכם מהגסטהאוס בו אתם לנים. אולם, אל תגיעו עם ציפיות גבוהות כי מראה הדולפינים הוא נדיר מאוד.
  4. טיול למפלים – בשני הצדדים של האי דון דון יש מפלים של המקונג. לפי אמונת המקומיים באחד מהם נסחפות רוחות רעות והשני הוא אחד המפלים בהם עוברת כמות המים הגדולה ביותר בדרום מזרח אסיה. ניתן לבקר במפלים בכמה אופנים; אפשרות אחת היא טיול מאורגן סירה או רפסודה, והאפשרות השנייה היא עם אופניים. קחו בחשבון שגם כניסה עם אופניים עולה כסף היות ולוקחים כסף על כניסה, אך עדיין זוהי אפשרות זולה יותר מטיול מאורגן.
  5. טרקים – אם יהיו לכם מספיק אנרגיות לקום מהערסל, לארגן תיק ולצאת לטרק – כל הכבוד. זה לחלוטין שווה את זה כי האיזור יפייפיה. מידע על הטרקים תוכלו לקבל מסוכנויות הנסיעות או מלונות שנמצאים בדון קונג. קחו בחשבון כי הטרקים הם יחסית חדשים ולכן יש בכך מעין סיכון בנוסף לכך שהם יקרים.

לאוס

קניות

שירות סופר אלקטריק לא תמצאו בארבעת אלפים האיים. אין מקומות רבים לעשות בהם קניות, וגם אם יש סביר שהם יהיו יקרים יחסית. כמו כן, אין כספומט ונית ןהמיר כסף רק בסוכניות נסיעות, שכצפוי מנצלות את המצב ולוקחות עמלת תיווך גבוהה. לכן, לפני שאתם מגיעים לאיים נסו להצטייד בכל הציוד הנדרש ולרכוש שם כמה שפחות.

איך מגיעים? ומתי?

העונה הטובה ביותר לטייל באיזור היא בין החודשים נובמבר לינואר. בתקופה זו לא חם מדי ואין גשם.

מי שמגיע מצפון לאוס, יכול להגיע לפאקסה, משם לנאקאסאנג, ומשם לקחת מעבורת או סירה לאי דון דט ולאי דון קונג. לאחר מכן תצטרכו לעשות עוד נסיעה קצרה. בקיצור, מדובר במסע די ממושך, אך לחלוטין שווה את זה. למי שמגיע מקמבודיה, ניתן להגיע באופן ישיר לעיירה נאקאסאנג, ומשם לקחת מעבורת או סירה.

נסיעה טובה ותהנו!

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו