מעבר עם כלב לחו"ל – מה צריך להכין לפני?

מעבר עם הכלב שלנו לחו"ל, הוא תהליך מאתגר – הכרוך בתקנות ולוגיסטיקה. יחד עם זאת, במצבים מסוימים אין ברירה, ואנו רוצים לקחת את הכלב שלנו עמנו, היות ומדובר בתקופה ארוכה או בלתי מוגדרת שבה נשהה בחו"ל. עבור רבים מאיתנו כלבים מהווים בני משפחה, והם לחלוטין שווים את המאמץ! מה אנו צריכים להכין לפני שאנו עוברים עם הכלב שלנו לחו"ל?

 

מדוע שנרצה לעבור עם הכלב שלנו לחו"ל?

יכולות להיות מספר סיבות, שבגינן נהיה מעוניינים לעבור עם הכלב שלנו לחו"ל. קודם כל – חשוב לציין שעבור רבים מאיתנו, כלבים הם ממש בני משפחה… כך שפרידה? ממש לא באה בחשבון! יחד עם זאת – אנו חיים במציאות דינאמית, שלעתים מזמנת עבורנו אופציות מפתות, ולעתים הן תהיינה כרוכות במעבר לחו"ל. ייתכן ומדובר ברילוקיישן מטעם העבודה, וייתכן ומדובר בהתחלה חדשה במדינה זרה – שהחלטנו לבצע מסיבה כזו או אחרת.

 

איך מתארגנים ועל מה צריך לחשוב?

בתור התחלה, אנו צריכים לברר על האישורים הנדרשים במדינה שאליה אנו עוברים. מדינות מסוימות דורשות חיסונים, אישורים והצהרות כאלו ואחרים – על מנת לאפשר לכלב ממדינה זרה להיכנס בגבולותיהן. מעבר לאישורים ווטרינריים ותעודת בריאות, לעתים אנו צריכים לברר גם על כלוב הטסה גדול במידה והכלב שלנו זקוק לו, כרטיס טיסה עבור הכלב, ודרכי הגעה לשדה התעופה. מבחינת בירוקרטיה – לעתים תהליכי הוצאת האישורים הם קצרים יחסית ואורכים כחודש, ולעתים? הם יכולים לקחת גם חצי שנה! מסיבה זו – מומלץ לפנות לחברה מקצועית בתחום הטסת חיות מחמד, על מנת למנוע טרטורים מיותרים.

 

טיסה ישירה או קונקשן?

כשאנו מתלבטים כיצד לטוס עם הכלב שלנו, עומדות בפנינו מספר אופציות. טיסה עם קונקשן היא לרוב זולה יותר, אך חשוב להבין שחלות עליה גם תקנות המדינה שבה מתבצעת העצירה. לעתים יש צורך באישורים מיוחדים גם עבור מדינת הביניים בטיסות קונקשן! כמובן שאם מתאפשר לכם מבחינה תקציבית – טיסה ישירה תהיה הנוחה ביותר עבורכם ועבור הכלב שלכם, גם מבחינת אורך הטיסה וגם מבחינת ה"טרטור".

 

נקודות נוספות וחשובות!

בנוסף לכל מה שנכתב כאן, יש עוד מספר דברים שמומלץ לחשוב עליהם בעת ההתארגנות לטיסה. כדאי שלכל כלב יהיה שבב בינלאומי, וחיסון נגד כלבת שהוא בתוקף לפחות 30 ימים (ולא מעל שנה), היות ואלו תנאים הנדרשים אצל רוב חברות התעופה, ובקרב רוב המדינות בעולם. כמו כן, את כלוב ההטסה – מומלץ לרכוש יחסית מוקדם, וזאת על מנת שיהיה לכלב זמן התרגלות לכלוב… מה שיקל עליו מאוד בעת תהליך המעבר. כשנרכוש כרטיס טיסה עבור הכלב, חשוב לברר האם חברת התעופה היא "ידידותית לבעלי חיים"… כשאנו מטיסים את הכלב שלנו, מדובר בתהליך לא פשוט עבורו – ונרצה שהוא יקבל את היחס הטוב ביותר!

בעל חיים

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו