מחירי השטיחים בישראל ביחס לעולם ובאיזו מדינה הכי זול?

שטיחים מוספים המון לכל בין אם בסלון, בחדר השינה, בחדר הילדים או אפילו בחדר הרחצה, שטיחים מוסיפים המון לכל חלל בו הם נמצאים. כאשר יש צורך בכל כך הרבה שטיחים בכל בית, הגיוני לבדוק מה הדרך המשתלמת ביותר להכניס שטיחים לבית, הכתבה הבאה תעזור לכם להבין איך כדאי לגשת לנושא.

 

מה משפיע על מחיר השטיח

בכל מקום בעולם בו תרכשו שטיח, מחיר השטיח נקבע על בסיס מספר מאפיינים שחשוב להבין ולקחת בחשבון על מנת לקבוע מה הרכישה המשתלמת ביותר. המאפיינים המשפיעים כוללים את:

 

גודל השטיח

כמו במרבית סוגי המוצרים, גם בשטיחים, גדול יותר פירושו יקר יותר. יחד, כפי שתעיד כל מעצבת פנים, לא כדאי לחסוך בגודל אלא למדוד את הגודל המדויק לו החלל זקוק ולרכוש שטיח פשוט יותר מבחינת הפרמטרים האחרים שמשפיעים על המחיר, כפי שמיד נפרט.

 

סוג האריגה

סוג האריגה מתייחס לצפיפות האריגה, שכן שטיח באריגה צפופה יותר יהיה יקר יותר. כמו כן, על פי רוב, שטיח באריגה שטוחה יהיה זול יותר משטיח באריגת הפרנזים המוכרת לכולנו.

 

אריגה ידנית לעומת אריגה במכונה

כיום ניתן למצוא גם שטיחים בייצור המוני שנארגו על ידי מכונות. מדובר בפריט זול בהרבה אך אם חשוב לכם לרכוש שטיח שמגיע עם מסורת מפוארת ומהווה את הדבר האמיתי, לכו על שטיח ארוג בעבודת יד.

 

החומר ממנו עשוי השטיח

שטיחים עשויים ממגוון רחב של חומרים ולכך תהיה השפעה מכרעת על המחיר הסופי שאותו תשלמו, כך למשל שטיח מצמר יהיה זול בהרבה משטיח ממשי, אך גם בין סוגי הצמר השונים יש הבדלים משמעותיים באיכויות שיש לקחת בחשבון ולהכיר.

 

סוג הצביעה של שטיח

שטיח עשוי חוטים אשר נצבעו בעבודת יד עם פיגמנטים טבעיים יהיה יקר משטיח שחומריו נצבעו עם פיגמנטים סינטטיים, אשר בתורו יהיה יקר משטיח עם דוגמא צבועה או מודפסת.

 

מורכבות הדוגמא

בשוק קיימים שטיחים כדוגמת השטיחים הפרסים אשר מכילים דוגמאות מורכבות וסבוכות, ושטיחים עם דוגמאות פשוטות יותר כדוגמת שטיחים ברברים מרוקאים כאשר כמובן האחרונים יהיו זולים יותר בצורה משמעותית.

 

קניית שטיח במדינות אחרות, מה לקחת בחשבון?

באופן כללי, כל אותם הפרמטרים אשר הזכרנו בסעיף הקודם ישפיעו בצורה משמעותית יותר על המחיר הסופי בהשוואה למדינה בה אתם רוכשים את השטיח. יחד עם זאת, אין ספק כי כאשר אתם רוכשים את השטיח במדינת המקור שלו, כלומר במדינה בה הוא נארג, סביר להניח שתשלמו מחיר זול יותר בהשוואה למחיר שתשלמו בארץ.

עם זאת, חשוב לזכור שאם אין לכם רקע והבנה מיוחדת בשטיחים לא תוכלו בוודאות לוודא את כל אותם המרכיבים אשר הזכרנו בסעיף הקודם, כך שאתם חשופים לרכישה של שטיח מאיכות בינונית ואפילו פחותה בהשוואה למחיר ששילמתם. מהבחינה הזאת יש יתרון בקניית שטיח בחנות מוכרת בארץ.

אין ספק כי שטיחים הם פריט הכרחי בכל בית, הן מבחינה פרקטית, שכן הם מוסיפים חמימות ותחושה נעימה בחודשי החורף הקרים, והן מבחינה עיצובית. לכן לא חשוב מאיפה תרכשו, אל תוותרו על רכישת שטיחים מדהימים לבית.

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו