לטייל בברזיל – טיול שכולו קרנבל

כששומעים על ברזיל, חושבים על צבעוניות, שמחה, מוזיקה, ושחרור. אין ספק שזהו אחד היעדים היותר מיוחדים, מגוונים, מעניינים ויפים שתבחרו. בכתבה אספנו מידע בסיסי על ברזיל המדהימה, שיעזור לכם לטייל וליהנות ממנה כמה שיותר.

 

קצת רקע על ברזיל

ברזיל זוהי מדינה גדולה מאוד. למעשה, זוהי המדינה החמישית בגודלה בעולם, והגדולה ביותר בדרום אמריקה. ברזיל היא המדינה המזרחית ביותר ביבשת אמריקה, והיא גובלת עם כל מדינות אמריקה פרט לאקוודור וצ'ילה. בברזיל יערות גשם מרשימים ורחבים, והיא ידועה מאוד לאור כך. יער הגשם המפורסם ביותר הוא יער האמזונס. בראשית דרכה, ברזיל הייתה קולוניה פורטוגלית, ומשכך השפה הרשמית המדוברת היא פורטוגזית. ברזיל נחשבת למעצמה כלכלית בדרום אמריקה, זאת לאור התיעוש המפותח ואוצרות הטבע המצויים בה. ברזיל ידועה במגוון צבעיה והאפשרויות הגלומות בה לטיול חוויתי במיוחד – בין אם הקרנבלים הייחודים, יערות הגשם המרשימים, החופים היפיפיים, התרבות המרתקת והעשירה ועוד.

צילום מהגובה

 

 אז למה כדאי לנסוע לברזיל? 

הנה כמה סיבות שבטוח יעשו לכם חשק:

הקרנבל בברזיל

הקרנבל הברזילאי זוהי אולי אחת האטרקציות הידועות ביותר, ואחת הראשונות כשחושבים על טיול בברזיל. ואכן, יש לכך סיבה. הקרנבל זוהי באמת חוויה ייחודית ויוצאת דופן, שלא תוכלו למצוא בשום יעד אחר אליו תסעו. הקרנבל זהו למעשה חג , הנחגג במשך ארבעה ימים בברזיל. מבחינה היסטורית, הקרנבל התחיל במהלך המאה ה-19 והמאה ה-20 כחגיגה לאומית. ככל שהשנים חלפו, התרחק הקרנבל מאופיו המסורתי – דתי והתקרב אל עבר גרסה אחרת, הרחוקה מהאופן ההתחלתי שלו, עד עדיין הקרנבל הוא אחד מהיסודות של התרבות הברזילאית. במהלך הקרנבל מוצגים מופעים שונים שמיצגים אלמנטים שונים בתרבות הברזילאית. כמו כן, הקרנבל גם פיתח איתו שפה שלמה המתארת את המתרחש בו. ולא סתם, מדי שנה מגיעים אלפי אנשים, מקוממים וזרים, לקחת חלק בפסטיבל, כי הוא באמת יחיד במינו. הפסטיבל כולל ריקודים, מוזיקה, מיצגים, תחרויות, מסיבות כל הלילה ואווירה מיוחדת ובלתי נשכחת.

הפסטיבל הבא יתחיל ביום שישי, 21 בפברואר 2020 עד יום שלישי, 25 בפברואר, 2020. כמו כן, התעדכנו בשינויים בתאריכים באתרים השונים.

הפאבלות

לא בטוח שזה אחד מהדברים שבטוח יעשו לכם חשק לטייל בברזל, אבל זה לחלוטין אחד המקומות המעניינים ביותר בריו. ריו ידועה במגוון התרבותי והאנושי הגלום בה. לכן, מעבר לנופים היפים, הקרנבל, חופי הים הרבים, קיימות גם שכונות עוני הנקראות "הפאבלות". רוב הרחובות בפאבלות לא מרוצפים והבנייה צפופה. עד שנות ה – 90 נחשבו הפאבלות כיעד אסור, אשר אף אחד "נורמלי" לא יעז לגשת אליו. המקום היה ידוע בשל הפשע, הזנות, הסמים והעוני שפוקדים אותו. עממה, אזורים אסורים שכאלו בסופו של דבר יוצרים עניין בקרב הציבור, והסקרנות להבין מה באמת קורה באותן שכונות, החל לגבור. משכך, בשנות ה – 90 תפסיה זו החלה להשתנות, זאת גם לנוכח קים סיורים מאורגנים בפאבלות. כך, החלו לדאוג לשכונות הפאבלות, ובנובמבר 2010, התרחש פינוי של ברוני הסמים, ואף נבנו רכבלים מעל חלק מהפאבלות במטרה להתגבר על בידודן מהעיר.

ריו דה ז'נרו 

ריו דה ז'נרו היא עיר יפיפיה, צבעונית והמראה שלה הוא בלתי נשכח – בין הרים ויערות גשם לאוקיינוס. זוהי העיר השנייה הכי גדולה בברזיל, וחיים בה שבעה מיליון אנשים בתוך העיר עצמה ועוד בערך כחמישה מיליון אנשים באיזורה ובפרברים שלה. לאור הנופים היפים הנשקפים ממנה, המיקום שלה, ומזג האוויר הנוח, לא מפתיע שהיא הפכה לאחד היעדים הפופולריים בברזיל. בעיר יש מספר אטרקציות ידועות שמושכות אליהן תיירים. אולם מדובר באטרקציות ידועות, ולא ביעד ייחודי ו"לא נגוע" אך לפעמים, יש סיבה למה יעד הוא כל כך פופולארי, וכך הסיפור של ריו. בעיר תוכלו למצוא את פסל ישו הידוע על הר הקורדוברו, אצטדיון הכדורגל מרקנה המרשים, חופי רחצה יפים, וכמובן – הקרנבל בריו שהוא אחד מהאטרקציות הידועות ביותר בברזיל כולה.

האוכל

אני לא יודעת מה אתכם, אבל יעד טוב אצלי נמדד רבות גם על ידי האוכל שלו. ובברזיל, תוכלו למצוא אוכל ברמה גבוהה שישדרג לכם את הטיול אפילו יותר. המטבח הברזילאי אינו אחיד בכל רחבי המדינה, שכן זוהי מדינה ענקית ולכן באזוריה השונים התפתחו תרבויות אוכל שונות בהתאם לתנאי המקום. כך, בצפון תוכלו למצוא הרבה דגים, פירות טרופיים ובטנים; בצפון מזרח תבשילים המכילים פירות ים, בשר מיובש, אורז, שעועית, ובשר עיזים; במרכז מערב ברזיל תמצאו הרבה דגים, בשר בקר וחזיר; בדרום מזרח תוכלו ליהנות מטעם ברזילאי ייחודי המכיל בעיקר שעועית בצורות שונות, אורז, בשר בבישול איטי, גבינות ועוד; בדרום יש הרבה תבשילים של בשר מיובש במלח ו"על האש" ברזילאי, צ'ורסקו.

אמנם הרבה פעמים תמצאו את עצמם מול מנה ברזילאית מסורתית, הכוללת בעיקר אורז, שעועית ובשר, אבל הברזילאים יודעים מה הם עושים, וגם את האוכל – הם עושים פשוט וטוב. אז יש לכם למה לחכות.

לסיכום

הטיול בברזיל הוא מגוון, צבעוני וניתן להיחשף בו הן לנופים ייחודיים ולאוכלוסיות ותרבויות רבות. לכן, כל שניתן לנו הוא לאחר לכם טיול מהנה, ותחוו כל רגע מברזיל המדהימה.

 

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו