יפן: טיול קסום במדינת השמש העולה

יפן, מאיפה מתחילים? יפן היא אחת המדינות המרתקות ביותר, הן מבחינת התרבות הייחודית שלה, הן מבחינת הנופים, האוכל והאווירה. הכל ביחד יוצר חוויה ייחודית, משמעותית וחד פעמית. הטיול ביפן הוא כמו טיול בעולם אחר; בגדי הקימונו המסורתיים מחד ומנגד אופנת הרחוב הצעירה וההזויה של הצעירים, הטכנולוגיה המתקדמת לצד תרבות עתיקה ומקדשים, הנוף הפורח אל מול הערים הגדולות והמפותחות ועוד. יפן, לא מפסיקה להפתיע בייחודיות שלה ובניגודים הקיימים בה ולכן טיול בה הוא חוויה יוצאת דופן.

 

אז אם לא השתכנעתם עד עכשיו, הנה עוד מידע על יפן וסיבות לטייל בארץ השמש העולה.

קצת רקע על יפן

משמעות המילה יפן היא מקור השמש, ומכונה גם "ארץ השמש העולה". יפן היא מדינת איים, המורכבת מ – 6,852 איים ונמצאת באסיה. היא מדורגת מספר שש בעולם מבחינת התעשייה הענפה בה והמדינה הרביעית בעוצמה הכלכלית שלה. ביפן ישנם יותר מ – 127 מיליון אנשים מה שהופך אותה למדינה העשירית בגודל האוכלוסייה בעולם. בירת יפן היא טוקיו והיא נחשבת למטרופולין הגדול ביותר בעולם ומכילה מעל ל – 30 מיליון אנשים.

התרבות היפנית הינה מרתקת, בין האלמנטים המוכרים יותר בתרבות זו הם האוריגמי, לבוש הקימונו המסורתי, טקסי התה, המאנגה, אמנויות הלחימה, וכמובן – המטבח היפני הכולל הרבה אורז בשלל צורות, דגים, בשר, אטריות, סושי ועוד, כאשר גם בהגשת האוכל היפני ניכרת הייחודיות התרבותית המאופיינת באסטטיות וחשיבה על פרטי פרטים, הן בבישול והם בצורת ההגשה.

התרבות הייחודית היפנית

  1. הדת ביפן – השינטו היא הדת הנפוצה ביותר ביפן. אולם יש גם בודהיסטים ונוצרים. השינטו הוא דת ייחודית ליפן, היא מאחדת תחתיה את המיתולוגיה היפנית. העקרונות הבסיסיים בה הם מרכזיות המשפחה והקהילה, אהבה לטבע. השינטו אינה כוללת ספרי קודש והיא נחשבת לדת מאוד סבלנית מה שמאפשר קיום של דתות נוספות המדינה. לאור מרכזיות המשפחה, ניתן להבין את המרכזיות בתרבות היפנית שיש לכבוד למבוגר.

 

  1. כמו כן, אלמנט נוסף ייחודי של התרבות היפנית הוא חוסר השימוש במילה "לא". נכון, זה נשמע מוזר ואף הזוי כך שאנחנו אפילו לא יכולים לדמיין איך זה לדבר בלי המילה "לא". אבל ביפן מה שנראה לא אפשרי הופך למציאות וכך הדבר. לומר "לא" ביפן נחשב לגסות רוח, ולכן היפנים נמנעים מלהשתמש במילה הזו, ואומרים "לא" רק כאשר נשאלו שאלה עובדתית שהתשובה עליה היא לא, וכנראה שגם במצב כזה, ינסו להימנע מכך ולענות על דרך החיוב.

 

  1. כבוד – בתרבות היפנית נהוג להפגין הרבה כבוד, בייחוד לאנשים מבוגרים. הקידה, הינה אלמנט מרכזי בהבעת הכבוד, ומהווה דרך גם לומר תודה, סליחה או להתראות. היפנים לומדים מגיל צעיר איך קדים קידה ומתי זה הזמן הנכון לעשות כן.

 

  1. הקולינריה הייחודית – המטבח היפני בעלת תביעת אצבע ייחודית. האוכל נגוע בדגש על עיצוב דקדקני, תשומת לב לפרטים הקטנים ואלגנטיות אין סוף. הטעמים של האוכל היפני מיוחדים, כאשר בין המאכלים המפורסמים של המטבח היפני הם כמובן הסושי, מרק עם אטריות, נודלס ועוד.

עיר מרכזית

 

מלונות הקפסולה – מלונות קפסולה ללא ספק הפכו לסימן היכר של התרבות היפנית, וכבר החלו להתפפרס ברחבי העולם. הם קמו לראשונה בתחילת שנות ה – 70 והיוו רעיון יוצא דופן לגבי פתרון שינה אלטרנטיבי למלונות היוקרה או להוסטלים. מלונות הקפסולה מכילים מספר רב של חדרים קטנים, כך שכל חדר הוא בערך בגודל של מיטה אך מכיל בתוכו אלמנטים נוספים: מיזוג אוויר, מסך, חיבור לחשמל, מקום לתרמיל ועוד. מלונות אלו היוו פתרון לאנשים שלא רצו להוציא כסף רב על לינה והסתפקו במיטה שכזו. הלינה במלונות הקפסולה היא ללא ספק ייחודית ומתמצתת בתוכה הרבה מהאלמנטים היפנים: אסתטיקה, מינימליזם וחדשנות.

 

טוקיו – זוהי אחת מהערים הכי מודרניות ומתקדמות טכנולוגית הקיימות בעולם. זאת, יחד עם התרבות היפנית הייחודית יוצר שילוב ייחודי ויוצא דופן. היא מלאה בגורדי שחקים מוארים, בעלת תחבורה ציבורית מהמתקדמות והיעילות בעולם, בעלת מקומות בילוי יוקרתיים ומודרנים ויחד עם זאת מלאה במאפייני התרבות היפניים המסורתיים. לכן, טוקיו היא לגמרי אחת מסיבות לנסוע ליפן, ויש להקדיש לה זמן משמעותי, שכן גודלה הגדול והאפשרויות המרובות בה משאירות תמיד עוד דברים לראות ולעשות.

 

קיוטו – בנוסף לטוקיו המרשימה, גם העיר קיוטו אינה נופלת בייחודה ויופיה. בעיר תוכלו למצוא מקדשים רבים גם של דת השינטו, וגם בודהיסטיים, תוכלו לראות ארמונות יפייפים, ארכיטקטורה מעניינת ואלמנטים נוספים המביאים לידי ביטוי את ההיסטוריה הענפה של יפן.

 

הר פוג'י – זהו הר געש פעיל, כאשר ההתפרצות האחרונה שלו הייתה בשנת 1707. ההר נחשב קדוש לפי התרבות היפנית, ובהתאם ניתן למצוא אותו בציורים מסורתיים רבים. פסגת ההר הינה בגובה של בערך 3,776 מטרים מעל גובה פני הים, כאשר מהגובה תוכלו לראות בימים טובים נוף מיוחד ולהרגיש מה זה להיות מעל העננים.

 

לסיכום

כל שנותר לנו הוא לאחל לכם טיול מהנה בארץ השמש העולה, אין לנו ספק שהחוויה תהיה ייחודית ובלתי נשכחת.

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו