האם יש הבדל בביטוח בין נופש בקיץ לבין נופש בחורף

יציאה לנופש, בין אם מדובר בנופש של חורף ובין אם מדובר בסוג אחר של חופשה, היא כשלעצמה חוויה משמחת התורמת באופן משמעותי להרגשה הטובה ולשקט הנפשי של הנופשים. עם זאת, לפני היציאה לנופש חשוב לדאוג לכל העניינים הפרוצדוראליים. זאת, במטרה למנוע בעיות במהלך החופשה מצד אחד ולמנוע הוצאות כספיות מיותרות אם, חלילה, תהיה תקלה כל שהיא ואחד הנופשים ייפצע או יחלה. כיון שבמדינת ישראל הביטוח הרפואי מכסה בדרך כלל את מרבית הפגיעות, חלק ניכר מהישראלים אינו מודע למחירים הגבוהים של טיפולים רפואיים ובעיקר בחו"ל. רכישת פוליסת ביטוח סקי איכותית המקיפה את כל הכיסויים הביטוחיים האפשריים, או רכישת ביטוח מתאים אם מדובר בסוגים אחרים של נופש, היא בדרך כלל הפיתרון הנכון ביותר והדרך הטובה ביותר להתכונן מראש. מהם הסיכונים האפשריים במהלך חופשה או נופש בחו"ל? האם יש הבדל בביטוח בין נופש בקיץ לבין נופש בחורף? איך לבחור את פוליסת הביטוח המתאימה?

סיכונים אפשריים במהלך חופשה

למעשה, מן הנמנע להעריך את מלוא הסיכונים האפשריים במהלך חופשה כל שהיא, בין אם מדובר בחופשת סקי ובין אם מדובר בסוג אחר של חופשה או נופש. מה שניתן להעריך הוא את הסיכונים המוכרים. הסיכונים כאמור מתחלקים לשני סוגים: האחד – סיכוי שהמבוטח יחלה במחלה כזאת או אחרת, או יסבול במהלך החופשה מבעיה בריאותית שתדרוש טיפול מיידי שהמחיר שלו עלול להיות יקר מאד. הסוג השני הוא תאונה שעלולה להתרחש ולגרום למבוטח לבעיה שגם היא דורשת טיפול מסובך. בשני המקרים נדרש טיפול, אבל הגורמים להם שונים.

לכאורה, אין הבדל בין יציאה לחופשת סקי לבין יציאה לכל סוג אחר של חופשה. עם זאת, מה שקובע את אופי הפוליסה הוא הגדרת הסיכונים שלה. חופשת סקי, כמו גם טיול בהימלאיה, הם סוגים של חופשות המגלמים סיכונים גבוהים יחסית. יציאה לאתר נופש קליל עם הילדים, הוא מסוג החופשים המגלם סיכון מזערי יחסית ולכן הביטוח בגינו יהיה פשוט יותר. אבל גם כאן וגם שם – בכל מקרה הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לרכוש מראש פוליסת ביטוח שבה יוזכרו כל הסיכונים האפשריים, או לכל הפחות היותר בעייתיים שבהם.

סקי

סיכונים אפשריים בחופשה בחו"ל

בהתאם לאמור לעיל, בחירת פוליסת ביטוח צריכה להתאים להערכת הסיכונים בסוג החופשה המתוכנן. פוליסת ביטוח סקי, למשל, הינה פוליסה המבטחת אדם שיצא לחופשת סקי, ועלול להיפגע במהלכה הן מפאת בעיות בריאותיות או אישיות שלו והן מפגיעות שהן תוצאה ישירה של הפעילות הספורטיבית הקרויה סקי. חשוב להדגיש שמדובר בפעילות שעבור מרבית הישראלים היא בהחלט לא טבעית ולא מוכרת, והם לא מודעים לסכנות שבה. לפיכך, רכישת ביטוח סקי היא לא רק הגיונית אלא גם מתחייבת. מנגד, יציאה לחפשה באזור הררי הכרוכה בטיולים ארוכים בטבע, עלולה לזמן סיכונים אחרים שבגינם יש לרכוש פוליסת ביטוח נפרדת, שמצוינים בה הסיכונים והמצבים שאותם היא מכסה.

תוכן עניינים

מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו